onsdag 20 april 2011

Fabrikörns bidrag till SM 2011


I onsdags var jag och lämnade in fyra öl till årets SM. Nedan ska jag försöka mig på att tippa hur det kommer gå för dem. Eftersom jag och domarna brukar vara ganska överens om mina öl så borde nedanstående kunna stämma ganska bra. Det är bara att beväpna sig med tålamod tills 7 maj.

Rollator dubbelbock

Enligt Reza på 3 små rum så borde denna vinna guldmedalj (i sin klass förmodar jag att han menar). Dels litar jag på hans omdöme, dels är jag väldigt nöjd med denna själv, och vågar därför sticka ut hakan och gissa på att den hamnar på 45 poäng.

NZ Barley Wine

Denna mötte visst jubel på en Barley Wine-provning för ett tag sedan. Jag är ganska nöjd med den själv, och gissar därmed på att poängen blir cirka 40.

Gammelöl

Jag har svårt att se några större fel med denna öl, men samtidigt tycker jag inte att den blev sådär fantastisk heller. Poängen borde då hamna runt 35.

NZ Extra IPA

Jag tror i princip på receptet här, men jästen var inte helt pigg och ölen har fått en lite alkoholisk ton. Jag gissar på 30 poäng.

7 kommentarer:

  1. Nya protokoll för domarna i år, samt annat sätt att använda poängen, men du får se mer när du får hem protokollen ;)

    /gnoff

    SvaraRadera
  2. Bra, då har jag något att skylla på ifall jag har varit lite för optimistisk ovan.

    SvaraRadera
  3. Hehe jag tror mina/våra öl blir sågade i år igen. Är inte så mycket för att brygga "stilrent" och det går sällan ihop med domarbedömningar. Men vi lägger krutet på folkets val så det gör inget :)

    Kommer du ställa upp i Folkets val med dessa? Vore skoj att prova dom.

    SvaraRadera
  4. Stefan, dubbel-IPA finns ju som bekant inte som klass ännu, så då kan du ju göra lite som du vill...

    Jag kommer inte dyka upp på SM överhuvudtaget, tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Gamleölen var fin och typriktig, provar den nu :)

    SvaraRadera
  6. Grattis till silvret Fredrik :D

    SvaraRadera
  7. Tack! Jag har nu fått mina domarprotokoll så inom kort följer ett inlägg om SM-resultaten.

    SvaraRadera